tisdag 15 februari 2011

att vara hemma

Idag blev det inget jobb så det väger väl upp gårdagen. Jag har varit hemma med Hampus. Han har hostat och snorat, lite mysigt att vara hemma en helt vanlig dag. Han vill väldigt ogärna till förskolan imorgon men han räknas nu som frisk så så blir det i alla fall.

Nackdelen med att vara hemma en vanlig dag är telefonen går varm tack vare diverse telefonförsäljare. Jag höll nyss på att trilla dit på ett "spärra alla dina kort med bara ett enda nummer". Det ska jag trots allt fundera på några dagar. Jag som aldrig vet var jag har min plånbok kanske skulle känna mig lite tryggare om jag genom bara ett samtal spärrar alla mina kort!?
Hann med att avspisa en bredbandsmänniska också. Hon var envis. Den kraken som fått sitt första (?) säljjobb åt ett energibolag gick det sämre för. Stackarn hon läste knackigt innantill och jag högg i med att vi hade bundit vårt avtal länge. "Ja men då återkommer vi om några dagar". Öh, nej. Läs rätt rad i ditt manus!

Inga kommentarer: