onsdag 5 januari 2011

vardagsmotion

Efter att ha skottat ett par dm snö så stoppade jag Elvira i vagnen och tog med mig Hampus för att promenera upp till Kumla kyrka. Efter 20 talet meter gav jag upp, sköt hem vagnen och satte lilla ungen på bobben istället. Oplogad väg. Efter ett par hundra meter bytte jag om mitt på cykelvägen, det var termosarna som åkte av. Jackan var vidöppen och vanatr och mössa bar jag på. Svetten lackade. Hampus gnällde och fick åka med på bobben en kort sväng. Svinjobbigt. Lite svårt att tänka på nyttig motion då i det läget. Vi fick sällskap av familjen Fastberg. Stackars Sara slet med barnvagnen. Väl vid kyrkan gapade parkeringen tom. Lite konstigt. Vi hastade in 09.58 och familjegudstjänsten skulle börja kl. 10. Jag hann ta av mig jackan innan kyrkfolket vänligt upplyste oss om att julfesten är imorgon. Snacka om snopet. Stod visst fel veckodag men rätt datum i min folder. Vem tänker på datum under ledighet? Tydligen inte jag iaf. Jag fick lova Hampus sju glas mjölk för att han skulle orka gå hem. Elvira däremot gick glatt, dock känns hon inte så trafiksäker så jag hde henne hellre på bobben.

Jag har sovit middag och barnen tittat på film. Samma Tintinfilm 3 ggr.

På kvällskvisten hoppade E och jag ut för att skotta lite till och så tog vi ett par åk i den enorma snöhögen på vändplan. Det är fantastiskt mycket snö och jobbigt att pulsa i tycker jag. Elvira hon står bara och kvider med snö upp till midjan. Inte lätt att vara liten.

Inga kommentarer: