tisdag 18 januari 2011

mammas raringar

Fick ett meddelande om att ringa upp sonens förskola igår på lunchen. Usch vilka långa minuter det var som gick innan jag fått fram rätt telefonnummer och lyckats slå det på telefonen (gjorde nog galet 2 gånger...) Sonen hade ont i magen, hade gått krokigt i en timme. Jag hämtade honom såklart, eftersom han inte var sjuk direkt så fick han följa med mig till jobbet. Jag bar honom till och från bilen för han hade sånt magknip att han inte kunde räta på magen stackarn. Men, men på jobbet så satt han glatt bredvid mig och ritade fylleriteckningar när jag rättade böcker. Han var så duktig och magontet gick över. Skönt det!

Elvira har världens överskottsenergi en timme efter mellis på förskolan, det är då jag hämtar och ungen är helt galet uppåt (sockerhög av youghurt?!) Hemma slokar hon som blommorna i våra fönster, ganska lätt att lägga klockan sju.

1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

fylleriteckningar
hihi
:-)