söndag 2 januari 2011

det här med nytt år och nytt liv...

Jag kan inte bortse ifårn att det blivit nytt år och inte en nyårsafton utan de obligatoriska nyårslöftena. Det mest praktiska med detta är att de brukar vara ungefär samma år från år. 2011 inte undantaget. Jag vet inte vad det är som gör att det skulle gå så mycket lättare att komma igång och träna och äta bättre bara för att siffrorna i årtalet bytts ut...Snarare kan man tänka sig att det är tungt att komma igång nu mitt i vintern efter en massa fet mat och goda sötsaker. Nåja detta bortser jag ifrån och tänker mig i alla fall ett år som innehåller mer av det som jag gillar att göra. Jag gillar att röra på mig! Faktiskt så är min kropp som gjord för att röra på sig, så det så!

Min kompis Sara hade en liten trevlig lista istället för nyårslöften. Jag sprang sedan på den här kom-i-gång bloggen som hade en trevlig utmaning vecka för vecka och jag tror att jag hakar på den fast kanske med lite egna mål.

Vecka 1
- Prova minst en ny träningsform och ett nytt recept!
- Börja varje morgon med 10 armhävningar och 10 situps
- Hitta din förebild, skriv ut bilden och häng upp på ett synligt ställe eller använd bilden som bakgrundsbild på din dator
- Om du inte redan har gjort det, skriv ner dina mål för det kommande halvåret
- Gå och lägg dig i tid och försök sova minst 8 timmar varje natt
(detta vet jag blir svårt med en treåring som ligger och knuffar på mig nätterna igenom...)
Nu ska jag klura på mina mål inför det kommande halvåret och leta efter en "drömbild"

2 kommentarer:

. sa...

Ja lycka till då... Själv hoppar jag löften/lista det har funkat sådär alla andra årsskiften...

Malin I Form sa...

Vad kul att du blev peppad! Klart det är okej :)