tisdag 4 januari 2011

att njuta av stunden

Det har ju sina fördelar att vara hemma och låta mannen ta bilen till jobbet.
Jag har just mailat en sådan anledning till Bosse på jobbet: inköpslista modell superlång.

Mohahah!

Nu blir det filmmys med barnen så att de sitter stilla en stund. Jag vet att det gäller att passa på att mysa för snart, alldeles snart är vi inne i ekorrhjulet igen. Men tills dess ska jag ta det coolt. Imorgon ska vi vara kyrkliga och se ett trettondagsspel i kyrkan samt dansa ut granen och deltaga i julfest utomhus (!) Spännande tycker jag då jag inte vet vad trettondagen är, skandal måste nog googlas. Nu har jag snabbläst lite och det verkar finnas flera anledningar till att fira denna dag, för länge sen firade man jesu födelse och lite senare firade man densammes dopdag. Jaja vi går till kyrkan så får vi se vad de säger.

Inga kommentarer: